Search This Blog



Sunday, April 11, 2010

...pelik.... ????


hmm... macam-macam berlaku sejak akhir-akhir ni... perasan x??...
the only answer i could guess is..' DUNIA DAH AKHIR ZAMAN'.. kot...

hari ini lepas QTI kereta tadi, aku tolong mak kat dapur, sidai baju .. bla... bla.. bla..
padahal jam dah pun pukul 3 lebih tapi..... fuHHH, peluh menitik-nitik... x tau macam mana nak digambarkan..!!
yup, thats right.. apa lagi kalau bukan 'global warming'... tu satu masalah... kalau dulu boleh je basuh baju pagi tapi sekarang air dah macam air susu..(klu manis x ape..)... ni beri kesan pada baju... susah... susah... air minum kena guna air gunung..( tu je yang tekak ni boleh terima)...

cuaca satu masalah... sikap2 remaja sekarang pun satu masalah juga... baru2 ni kan kita tau juru hebah radio & pengacara & pelawak yang paling sporting telah pun meninggal duni.. iaitu arwah Din Beramboi...

memang kita boleh akui kekadang ayt yang keluar dari mulut nya 'pedasss'.. tp x la perlu sampai orang membencinya sehingga menghina nya.. tadi aku baca akhbar Berita Harian.. budak baru berumur 14 tahun menggunakan ayt.. al- F*** untuk Din Beramboi... tu kurang ajar nama nya...

sedih & terkilan kenapa remaja semuda tu boleh cakap pada saudara sesama Islam sendiri.. entahlah... korang fikir-fikir la sendiri...