Search This Blog



Friday, February 17, 2012

..... saat bayang mula menjauh .....

Ya Allah, kenapa aku jadi lemah seperti ini...

aku x sepatutnya pergi sejauh ini, ternyata apa yang paling aku takutkan akhirnya berulang kembali. Kini peristiwa 6 tahun lalu kembali berulang. Ya Allah, sangat sakit, perit dan pedih. Aku selalunya kuat, tapi kini...

kenapa dia masih bertanya sedangkan hakikatnya ada di depan matanya? kenapa memaksa sedangkan dia sudah mengenali diri ini? atau pun sebenarnya aku yang menyangka dia mengenali diri ini tapi dia betul2 mengenali diri ini? mungkin kah sebab masa yang begitu cepat? mungkin dia belum betul2 ku kenali? kenapa mengambil risiko ini wahai merpati...?

aku dah janji untuk berhenti daripada bermain dengan 'api' ini, tapi kini, entah bila dan bagaimana...
semua aktivitiku ibarat mati begitu sahaja... semoga 2 hari ini dapat betul2 ku manfaatkan, dan hilang lenyap semua ini.... Ya Allah, aku yakin pada bantuanMu, hanya kalimah dariMu mampu menenangkan hatiku...

2 comments: